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[작업015] HitReaction Remake

by KKangDong 2020. 9. 12.

 

 

무더운 여름이 길고 긴 장마와 태풍으로 한순간에 사라져 버리고, 작업하기 좋은 날이 되었습니다.

 

히트시 재생중인 공격 몽타주를 판별하여, 해당 몽타주에 대응하는 히트 리액션 몽타주를 플레이하는 방식으로 구현하였으며, 히트 리액션을 구현하기 위해 적을 판별하고 히트를 감지하는 등의 작업들이 선행되었습니다.

 

[작업내역]

1. 히트 리액션 리메이크

 

[사용에셋]

Advanced Locomotion System v4 - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/advanced-locomotion-system-v1

 

Advanced Locomotion System V4, 제작자 LongmireLocomotion, 카테고리 Blueprints - UE4 마켓플레이스

An advanced bipedal locomotion and layering system focusing on high quality character animation with responsive movement. Built to be flexible, extendable, and to provide a solid starting point for new projects. Currently Singleplayer only. (100% BP)

www.unrealengine.com

Gothic Knight - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/gothic-knight

 

Gothic Knight, 제작자 TalkingDrums, 카테고리 Characters - UE4 마켓플레이스

Fully customizable set of characters to be used with Medieval or realistic-fantasy games. You can choose from 5 predefined versions or use provided parts to create your own combination.

www.unrealengine.com

 

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