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UE

[작업017] Player HUD and Stamina Function

by KKangDong 2020. 9. 19.

 

 

앞으로 작업의 편의성이나 통일성을 위하여 단어의 정리가 필요할 시기가 된 것 같습니다.

 

우선적으로 HUD와 관련하여 캐릭터는 생명력(Health, 마나력(Mana), 체력(Stamina) 이렇게 3종류의 상태바를 가지고 있습니다. 플레이어와 적 캐릭터는 모두 해당 값을 가지고 있지만, 시각적으로 플레이어는 전체가 표시되고 적 캐릭터는 생명력만 표시되도록 처리하였습니다.

 

체력(스태미나) 값은 공격과 같은 동작을 함으로서 일정량이 소모되고, 특정 조건 상태에서 천천히 회복되게 됩니다. 특별한 기능이라기보다는 대다수의 게임에서 범용적으로 사용되는 기능을 적용하였습니다.

 

[작업내역]

1. 플레이어 HUD 적용

2. 스태미나 기능 적용

 

[사용에셋]

Advanced Locomotion System v4 - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/advanced-locomotion-system-v1

 

Advanced Locomotion System V4, 제작자 LongmireLocomotion, 카테고리 Blueprints - UE4 마켓플레이스

An advanced bipedal locomotion and layering system focusing on high quality character animation with responsive movement. Built to be flexible, extendable, and to provide a solid starting point for new projects. Currently Singleplayer only. (100% BP)

www.unrealengine.com

Gothic Knight - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/gothic-knight

 

Gothic Knight, 제작자 TalkingDrums, 카테고리 Characters - UE4 마켓플레이스

Fully customizable set of characters to be used with Medieval or realistic-fantasy games. You can choose from 5 predefined versions or use provided parts to create your own combination.

www.unrealengine.com

Light Lamellar Armour Pack - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/light-lamellar-armour-pack

 

Light Lamellar Armour Pack, 제작자 TalkingDrums, 카테고리 Characters - UE4 마켓플레이스

Set of characters to be used with Medieval or realistic-fantasy games. You can choose from 10 predefined versions or use provided parts to create your own combination.

www.unrealengine.com

 

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