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[작업004] Combat System with ALSv4 Tutorial #8~#9

by KKangDong 2020. 8. 19.

 

 

강좌를 따라 하기만 했는데 이렇게 멋진 카운터가 만들어졌습니다.

다만, 막상 플레이 해보니 몇가지 문제가 발생하여 그것을 해결하는데 좀 시간이 걸렸습니다. 그래도 다행히 100% 완벽하게는 아니더라도 나름 만족스럽게 정리가 된거 같습니다.

 

Tip. 카운터의 경우 쌍방간의 합이 맞아야 하는데, 가끔 의도치 않게 방향이 틀어지는 경우가 있습니다. 이 경우에는 캐릭터 블루프린트의 속성 중, Use controller desired rotaiton 과 Use Controller Rotation Yaw 를 체크해 보시기 바랍니다.

 

[작업내역]

1. AI Patrol

2. Combat Counter

 

[사용에셋]

Advanced Locomotion System v4 - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/advanced-locomotion-system-v1

 

Advanced Locomotion System V4, 제작자 LongmireLocomotion, 카테고리 Blueprints - UE4 마켓플레이스

An advanced bipedal locomotion and layering system focusing on high quality character animation with responsive movement. Built to be flexible, extendable, and to provide a solid starting point for new projects. Currently Singleplayer only. (100% BP)

www.unrealengine.com

Gothic Knight - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/gothic-knight

 

Gothic Knight, 제작자 TalkingDrums, 카테고리 Characters - UE4 마켓플레이스

Fully customizable set of characters to be used with Medieval or realistic-fantasy games. You can choose from 5 predefined versions or use provided parts to create your own combination.

www.unrealengine.com

[참고자료]

LOLDeathDiary - youtu.be/kiBQxTpX7G4

 

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