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UE

[작업011] Modify Bow and Arrow Hit/Overlap

by KKangDong 2020. 8. 29.

 

재미있는 플러그인을 발견하여 바로 적용해 보고, 그동안 미뤄 오던 화살 겹침/히트에 관한 부분을 처리하였습니다. 이펙트에 차별화를 줘서 겹침과 히트 여부를 확인할 수 있게 하였습니다.

 

[작업내역]

1. Apex Destruction 플러그인 적용

2. 화살 겹침/히트 처리

3. 코드 최적화 및 오류 수정

 

[사용에셋]

Advanced Locomotion System v4 - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/advanced-locomotion-system-v1

 

Advanced Locomotion System V4, 제작자 LongmireLocomotion, 카테고리 Blueprints - UE4 마켓플레이스

An advanced bipedal locomotion and layering system focusing on high quality character animation with responsive movement. Built to be flexible, extendable, and to provide a solid starting point for new projects. Currently Singleplayer only. (100% BP)

www.unrealengine.com

Gothic Knight - https://www.unrealengine.com/marketplace/ko/product/gothic-knight

 

Gothic Knight, 제작자 TalkingDrums, 카테고리 Characters - UE4 마켓플레이스

Fully customizable set of characters to be used with Medieval or realistic-fantasy games. You can choose from 5 predefined versions or use provided parts to create your own combination.

www.unrealengine.com

 

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